Collsacabra Creix: Cap de setmana de música barroca a l'església romànica de Sant Martí Sescorts
Església de Sant Martí Sescorts
Aquest any es farà el primer cap de setmana de música barroca a l'església romànica de Sant Martí Sescorts. Hi haurà concert divendres i dissabte a les 20:30h del vespre i diumenge a les 19:00h de la tarda.
Les formacions musicals convidades són de gran nivell i experiència en el gènere barroc.
Divendres encetem la programació amb el duet NO EM BARROCA que està format per Eloi Fuguet a les flautes de bec acompanyat de Marçal Ayats al violoncel.
Dissabte ens visita un duet femení d'origen francès, PLAISIR BAROQUE. Amb Eva Curto al violoncel acompanyada de Carole Parer al clavicèmbal.
Tancarà el cap de setmana el trio SONARE SOPRA'L BASSO amb Jordi Argelaga a la flauta de bec i oboè barroc, Noemí Martínez Agell a la tiorba Anna Losantos al fagot barroc.
- Divendres dia 14
No em barroca
Ben vinguts a un concert de música barroca
• Sonata en Mi major BWV 1035 Johann Sebastian Bach (1685-1750)
- • Adagio, ma non tanto
- • Allegro
- • Siciliano
- • Allegro assai
• Capriccio 1 en Do menor Giuseppe Maria Dall’abaco (1710-1805)
• Bicinia sobre Anchor che col partiré Thomas Mancinus (1550-162)
• Canzona per canto solo sopra la Bernandina Girolamo Frescobaldi (1583-1643)
• Onse Vader in Hemelryck Jacob van Eyck (1590-1657)
• Suitre n. 1 en sol major BWV 1007 Johann Sebastian Bach (1685-1750)
- • Prélude
- • Allemanda
- • Courante
- • Sarabande
- • Minuet I i II
- • Gigue
• Sonata II Benedetto Marcello (1686-1739)
(de les XII suonate a flauto solo con il suo basso continuo per violoncello ò cembalo)
- • Adagio
- • Allegro
- • Largo
- • Allegro
Eloi Fuguet, flautes de bec
Interpret, docent i gestor cultural nascut a Barcelona. Alumne de Maria Saperas, Joan Izquirdo i Walter van Hauwe. És membre de l’ensamble de música renaixentista Fortuna d’un gran tempo i del quartet de flautes de bec Windu.
Juntament amb Stefano Cristi han fundat la discogràfica independent de música clàssica Beltempo Records.
Marçal Ayats, violoncel
Format a l’Escola de música de Vic amb l’Albert Bardolet i a l’ESMUC amb Cristoforo Pestalozzi. Intèrpret obert a qualsevol gènere musical que ha participat en diverses orquestres i grups de cambra, dansa contemporània, musicals, folk, pop, funky...
Actualment és membre del conjunt contemporani Martinü Ensamble, l’Ensamble arts Iberia i, en la vessant més moderna, és creador del grup duet XY.
- Dissabte dia 15
Plaisir Baroque
Viloncel i clavicèmbal
• 1a Suite en SOL Major BWV 1007 per a violoncel Johann Sebastian Bach(1685- 1750)
- o Prélude
- o Allemande
- o Courante
- o Sarabande
- o Menuet 1
- o Menuet 2
- o Gigue
• Sonates en LA per a clavicèmbal Giuseppe Domenico Scarlatti (1685-1757)
• 1a Sonata per a violoncel i baix continu RV 47 Antonio Vivaldi ( 1678- 1741)
- o Largo
- o Allegro
- o Largo
- o Allegro
• 3a Sonata per a violoncel i baix continu RV 43 Antonio Vivaldi
- o Largo
- o Allegro
- o Largo
- o Allegro
Eva Curto, Violoncel
Nascuda a Bordeus, va començar els estudis de violoncel al Conservatori Nacional d' aquesta ciutat rebent classes de violoncel i de música de cambra de la mà d'Etienne Péclard, Pierre Lefebvre, Pierre Doukan i Jean- Marie Lamothe. Va finalitzar els seus estudis obtenint la Médaille d' Honneur de la ville de Bordeaux à l'unanimité en totes dues modalitats. Completa la seva formació a Suïssa amb Annick Gautier- Eicher, i rep classes magistrals de violoncel amb Roland Pidoux, de música de cambra amb el quartet Turner i de música barroca amb Hugo Reyne. Actualment toca en diverses formacions de cambra, entre altres, Tutti Bassi, formada per violoncel·listes de la Catalunya Nord i Sud i amb la GIOrquestra dirigida per Marcel Sabaté.
Carole Parer, clavicèmbal
Titulada al Conservatori Nacional Superior de Música de Lió, on va ser alumna de Huguette Dreyfus i de Françoise Lengellé. Al Conservatori Sweelinck d'Amsterdam hi aprofundeix els seus coneixements, descobrint l'escola flamenca del clavicèmbal, sota el guiatge de Ton Koopman. Apassionada de la música de cambra i es dedica, en part, en la pràctica del baix continu en diferents formacions i acompanya prestigiosos solistes i cantants. La seva formació de clavecinista la porta cap el pianoforte estudiant amb Yasuko Bouvard i rebent classes magistrals amb Malcom Bilson, Alexei Lubimov, Bart Van Hoort i Marcia Hadjimarkos.
Compta, també amb el Diploma d'Estat i del Certificat d'Aptitud de música antiga.
- Dumenge dia 16
Sonare sopra’l basso
Un itinerari per la música instrumental dels segles XVI-XVIII
• 2 Recercadas sobre tenores Diego Ortiz
• Sonata prima Dario Castello
• Ricercare A. Virgiliano
• Canzona Bartolomeo de Selma
• Ground Godfrey Finger
• Scottish Tunes Francesco Barsanti
• Sonata en mi menor J. Bodin de Boismortier
- • Allegro
- • Adagio
- • Allegro
• Ciaccona Alessandro Piccinini
• Sonata en la menor G. Ph. Telemann
- • Siciliana
- • Spirituoso
- • Andante
- • Vivace
• La Follia Arcangelo Corelli
Jordi Argelaga i Gras, flauta de bec i oboè barroc
Nascut a Barcelona, es diplomà en flauta de bec al Conservatori de Barcelona i amplià els seus estudis de flauta de bec i oboè amb Ku Ebinge i Ricardo Kanji.
Ha format part de grups com Diatessaron, Quartet de bec Frullato, Resonet, o Capilla Real de Madrid; i actuant sota la direcció de noms com Jordi Savall, Trevor Pinnock o Philip Hervege.
Noemí Martinez Agell, tiorba
Nescuda a Barcelona, graduada al Conservatori de Barcelona en flauta de bec i guitarra i diplomada al Conservatori de Toulouse en instruments antics de corda polsada.
Forma part de grups com Resonet, Stella Splendens o Dialogus Musicus, amb els que ha realitzat concerts per França, Alemanya, Suïssa, Itàlia i la Península Ibèrica.
Anna Losantos Sistach, fagot barroc
Nascuda a Barcelona, va estudiar flauta de bec i fagot als Conservatoris de Barcelona i Badalona. Ha estudiat fagots històrics amb L. le Chenadec al Conservatori de Toulouse i amb Josep Borràs a l’ESMUC.
Ha format part de diversos grups especialitzats en música antiga, com SEMA, Vaghi Concenti, Csolfaut o Concertare.