Gran èxit del cap de setmana de música barroca a sant Martí Sescorts

Després de la gran assistència de públic en els tres concerts, ja es pot dir que el cicle de música barroca a Sant Martí és una activitat consolidada en el nostre municipi.

Si l'any passat no s'hagués hagut de suspendre el cicle per les restriccions de la pandèmia, aquesta hauria estat la 6a edició. Des de la segona edició es manté el format de tres concerts en un cap de setmana. Un per dia, divendres, dissabte i diumenge.
S'ha passat d'una mitjana de 30 entrades per concert de les primeres edicions a les entrades esgotades d'aquesta última.

Per què música barroca a Sant Martí?

L'església romànica de sant Martí té les mesures i estructura perfecte per la sonoritat òptima per aquest tipus de música. Des de qualsevol banc de l'església, els del creuer inclosos, se sent la música amb la mateixa qualitat, volum i definició. Una manera única d'escoltar un tipus d'instruments que en altres escenaris, o t'has d'esforçar per a sentir-los o s'han de microfonar (perdent pel camí de la tècnica la riquesa tímbrica). Tan excepcional és la sonoritat de l'església romànica de Sant Martí que alguns dels intèrprets que hi ha actuat s'han interessat per a fer-hi enregistraments discogràfics, com és el cas del mestre Xavier Díaz Latorre, el virtuós llaütista que va actuar el dissabte 4 de setembre. Una actuació excepcional on, amb una tècnica a l'abast de molt pocs guitarristes i sempre al servei de la música, va deixar al públic bocabadat amb el seu repertori de barroc ibèric. El músic va interpretar la majoria d'obres amb guitarra barroca i algunes amb "vihuela", dos instruments de corda polzada que encara no havíem vist en cap de les edicions de Música Barroca a Sant Martí.

També faltava la presència de la veu humana cantant música barroca en els cicles i aquest divendres passat es va poder trencar la tendència amb un excel·lent concert del Trio Ensemble All'Aura. Amb les veus de la soprano Olga Miracle i del baríton Daniel Morales acompanyats de l'organista Joan Castillo, el trio va oferir un concert de barroc primerenc amb una important presència de composicions d'autores de l'època, fruit d'un laboriós treball de recerca per part dels intèrprets. Tot això amb una posada en escena original i suggerent utilitzant projeccions de les obres dels mateixos cantants.

Va cloure el cicle el trio anomenat Des de les Tripes amb un triomfal concert d'obres clàssiques del barroc que va meravellar al públic assistent. Els tres instrumentistes de primer nivell van executar peces de gran complexitat tècnica de la manera que saben fer els grans, que fan que sembli fàcil. Tant els violins de la Cati Reus i la Maria Roca com el violoncel d'en Daniel Claret portaven les característiques cordes de tripa de l'època.