"Fet a Osona: Aliments excel·lents", el concurs que vol fer valdre els aliments d'Osona i promoure la comarca com a destinació gastronòmica.

S'obren les votacions per escollir els aliments representants de la cistella agroalimentària.

La primera edició del concurs "Fet a Osona: Aliments excel·lents" té l'objectiu de fer protagonistes els aliments de la comarca com a ambaixadors del territori de la Catalunya Central. Per aquest motiu s'estan promocionant els productors i elaboradors de productes de la terra, és a dir, productes de proximitat, fets a Osona, de km 0 i ecològics.

Enguany entre els millors productes seleccionats en la categoria de formatges hi trobem el formatge Jove de Cabra elaborat a l'Esquirol per Roger Riudavents.

Les votacions estaran obertes fins al diumenge 28 de novembre a les 23:59 h. Entre les persones participants que deixin les seves dades al web se sortejarà una cistella amb els productes guanyadors.

A la convocatòria els productors van presentar voluntàriament un total de 50 productes, 35 dels quals van arribar a la segona fase, el tast organolèptic i valoració en innovació, que va tenir lloc el passat 7 d'octubre a l'Escola d'Hostaleria d'Osona, a Tona. El tast va anar a càrrec d'un jurat d'experts i expertes professionals del sector agroalimentari i gastronòmic que van seleccionar els finalistes. Els membres del jurat estan vinculats professionalment, per la seva expertesa, a cadascuna de les categories del producte. Al web fetaosona.cat es pot consultar la llista completa de la composició del jurat i participar en les votacions, http://fetaosona.cat/votacions/

Els productes i productors finalistes són: en embotits cuits, botifarra d'ou de Can Codina i botifarra d'ou amb mongeta del Collsacabra i allioli de Carnisseria Colom Vila; en formatges, Blau de Jutglar de la Formatgeria Reixagó i Jove de Cabra de Formatges Riudavets; en begudes, cervesa Kibus d'Ecoality i Ratafia Bosch Reserva de Ratafia Bosch; en dolços de fleca i pastisseria, pa de Pessic de Pastisseria el Bruguer i la tifeta de Mas Corcó Pagesos Forners; en salats de fleca i pastisseria, Pa de Sègol de Pastisseria el Bruguer i Pa de 7 llavors de Mas Corcó Pagesos Forners; i en la categoria de productes vegetals, Blat forment escairat de Mas Terricabras i Caldo Silvestre de Sambucus.

"Fet a Osona: Aliments excel·lents", és una acció que promou conjuntament el Consell Comarcal d'Osona – Osona Turisme i Creacció, amb el suport de la Xarxa de Productes de la Terra de la Diputació de Barcelona.

Els productors dels productes guanyadors rebran com a premi un acompanyament en innovació per part de Creacció per desenvolupar o millorar procediments, productes o serveis que contribueixi a enfortir i millorar el seu projecte empresarial. Igualment, els premiats, formaran part de la promoció conjunta de la cistella en diverses activitats i accions que realitzarà Osona Turisme.