Música Barroca a Sant Martí: PÉRGAMO ENSEMBLE

Església romànica de Sant Martí Sescorts

diumenge, 8 setembre, 2024 - 19:00

¡ENTRADES EXHAURIDES!

ENTRADES PER AQUEST CONCERT ABONAMET 3 CONCERTS

Pérgamo Ensamble

Guardonat el juliol de 2019 amb el Gran Premi del Jurat del VIII concurs de Música Antiga de Gijón, Pérgamo Ensemble va començar a oferir els seus primers concerts l'any 2016. Des de llavors han realitzat concerts per Espanya i Europa, destacant el cicle Sicut Sagittae de Nàpols, els festivals Nits als jardins del Real Alcázar de Sevilla, la temporada de concerts de la Societat Filharmònica de Gijón, el Festival de Torroellá de Montgrí, a la Sala Carlos Chávez del Centre Cultural de la Universitat Autònoma de Ciutat de Mèxic... Els seus membres formen part d'agrupacions de reconegut prestigi com la The Academy of Ancient Music, l'Orquestra Barroca Catalana o Al Ayre Español.


VENEZIA ALLA MODA

Vivaldi, Platti, Marcello

L'any 1720, Benedetto Marcello va publicar Il teatro alla moda, una crítica satírica sobre el món de l'òpera, espectacle que apassionava a tots els italians i, especialment, als venecians. En aquell moment, Antonio Vivaldi ja era una eminència com a compositor i violinista, i la seva fama era de sobres coneguda a tota Europa gràcies a l'èxit rotund de la seva música instrumental, la seva música religiosa i, per descomptat, gràcies a ser un dels millors empresaris en el món de l'òpera amb grans habilitats com a negociador. El text de Marcello, que dedica una gran part a Il prete rosso és un fidel reflex, des de la més fina ironia, de que succeïa en els escenaris i entre les bambolines dels teatres italians. Tant Marcello com Vivaldi van compondre un bon nombre d'òperes amb les quals van collir grans èxits. El cas de Giovanni Benedetto Platti és diferent. Va ser prestigiós com a compositor i com a instrumentista, perquè tocava l'oboè i el violí i, després dels seus anys a la República de Venècia, va ser contractat en la cort de Würzburg, on va residir fins al final dels seus dies.

Repertori:

Sonata à 3 per a oboè, violoncel i baix continu I74  - Giovanni Bebedetto Platti (1690 – 1763)
Adagio, Allegro, Adagio, Allegro
Sonata per a oboè i baix continu RV 53 – Antonio Vivaldi (1678 – 1741)
Adagio, Allegro, Andante, Allegro
Sonata per a clavicèmbal S. 740 – Benedetto Marcello (1686 – 1739)
Presto, Cantavile e Largo, Allegro
Sonata per a violoncel i baix continu RV 47 - Antonio Vivaldi (1678 – 1741)
Adagio, Allegro, Andante, Allegro
Sonata per a oboè, violoncel i baix continu – I71 - Giovanni Bebedetto Platti (1690 – 1763)
Adagio, Allegro, Adagio, Allegro

  • Daniel Ramírez: oboè barroc
  • Guillermo Turina: violoncel barroc
  • Eva del Campo: Clavicèmbal
WINDU 6 set. HIRUNDO MARIS 7 set. CONFERÈNCIA CARANDELL 7 SET.