Música Barroca a Sant Martí: Ensemble Vibrança

Església romànica de Sant Martí Sescorts

divendres, 5 setembre, 2025 - 21:00

Divendres 5 de setembre de 2025 a l'església de sant Martí Sescorts

  • Hora: 21 h
  • Formació: Ensemble Vibrança
  • Espctacle: Arquitectures del Seicento: Diàlegs en moviment

Components:

  • Cati Reus, violí barroc
  • Elisabet Bataller, violí barroc
  • Oriol Aymat, violoncel barroc
  • Jeremy Nastasi, tiorba

Programa:

  • Canzoni overo sonate concertate per chiesa e camera, libro terzo, Op.12:Ciaccona Tarquinio Merula, (1595–1665)
  • Capriccio per a dos violins, Op.8 No.14, “Per sonare li violino con tre corde a modo di lira” Biagio Marini, (1594–1663)
  • La Spilimberga a due violini Giovanni Legrenzi, (1626–1690)
  • Ballo detto Eccardo: Canzoni overo sonate concertate per chiesa e camera Tarquinio Merula, (1595–1665)
  • Sonata Seconda Johann Rosenmüller, (1619–1684)
  • Sonata IV Dario Castello, (ca. 1590–ca. 1658)
    • Harmonia artificioso-airosa, Partia V, C.66 Heinrich Ignaz Franz von Biber, (1644–1704) I.Intrada. Alla Breve, II.Aria. Adagio, III.Balletto. Presto, IV.Gigue, V.Passacaglia. Adagio-Allegro-Adagio 

*Totes les obres seran interpretades amb instruments originals i criteris històrics.


L’Ensemble Vibrança proposa una lectura viva i dramatúrgica d’aquest repertori, buscant en cada peça l’equilibri entre arquitectura i moviment, entre rigor formal i llibertat expressiva. Un concert on la paraula no dita pren forma a través del gest musical.

Arquitectures del Seicento: Diàlegs en moviment és una proposta de l’Ensemble Vibrança que ens endinsa en l’arquitectura sonora del segle XVII, una època de gran efervescència musical on l’experimentació, l’afecte i el contrast van donar forma a nous llenguatges expressius.

A través d’un recorregut per obres de Merula, Castello, Legrenzi, Marini, Rosenmüller i Biber, el programa explora les múltiples formes que el diàleg pot adoptar en la música instrumental: des del duel retòric entre dos violins fins a les textures contrapuntístiques més elaborades, passant per danses estilitzades i estructures lliures plenes d’invenció.